kankoブログ

日常生活について発信するブログ

オレゴンの小学校から試験の結果が届いた

6/17,23

昨日子供が、学校から封筒を持ち帰ってきました。

テストの結果みたいでした。

気になったので、面倒ですが、訳をする事にしました。

 

皆がどのレベルかは分かりませんが、まあまあな所なのかな?

アメリカにABCも知らないで来て、コロナで学校が休校に…

その中で自宅学習になりましたが、なんとかここまで来ました。

 

地区が違うので、NJとはまた違う報告書でした。

 

Dear parents,

oregon has implemented the ELPA for english learners in Kindergarten through 12th grade in Oregon's public schools. here are your child's results for Overall proficiency in english, reading, writing, listening, and speaking.

 

rather than a numeric score, students will receive a determination of "proficient" when they have met the performance requirements on the ELPA. the information for the four domains of reading, wrinting, listening, and speaking include numeric scores and the performance level description to help describe your child's english language proficiency in each domain.

 

For the full set of ELPA standards (cut scores) and schievement level descriptors, visit the english language proficiency assessment page at http://www.oregon.gov/ode/educator-resources/assessment/Pages/English-Lnaguage-Proficiency.aspx.

 

overall proficiency determination:Proficient

*A student at the proficient level can produce grade-level 4 is working in the English language. For the ELPA annual assessment, this means the student scores either a Level 5 on each of the four areas of reading, writing, listening, and speaking.

 

Domain- Score- Achievement level- descriptors

[Reading- 630- 4- Early advanced]

When reading grade-appropriate text, the student at Level 4 is working on: determining the mainidea and a number of key datails thatsupport the main idea; answering more complex questions; understanding the meaning of some academic and content vocabulary and less common words and expressions to make meaning of text; understanding how word structures affect meaning.

 

[Writing- 638- 5- advanced]

when wrinting, the student at Level 5 is working on: compasing compound and complex sentences with a clear meaning that relate to a prompt; recognizing and sing parts of speech; accurately using complex grammar structures; expanding word choice to communicate meaning.

 

[Listening- 633- 5- Advanced]

When listening, the student at Level 5 is working on: identifying, gathering and sequencing information from a long oral pressentation; identifying main points and retelling key detaills in complex stories and longer presentations; determining the meaning of advanced vocabulary; drawing conclusions and making comparisons based on a long conversation.

 

[Speaking- 593- 4- Early advanced]

When speaking, the student at Level 4 is working on : participating in discussions by asking and answering questions; delivering short oral presentations on a variety of topics; introducing topics and presenting facts using temporal and linking words to connect ideas; expanding use of compound sentences word choices, and verbs; expressing opinions and reasons on a variety of topics.

 

親愛なる保護者の皆様、

オレゴン州は、オレゴン州の公立学校の幼稚園から 12 年生までの英語学習者を対象に ELPA を導入しています。 お子様の英語、読み書き、リスニング、スピーキングの総合的な習熟度の結果は次のとおりです。

 

ELPA のパフォーマンス要件を満たした場合、学生は数値スコアではなく「熟練」の判定を受け取ります。 読む、書く、聞く、話すの 4 つの領域に関する情報には、各領域におけるお子様の英語の習熟度を説明するのに役立つ数値スコアとパフォーマンス レベルの説明が含まれます。

 

ELPA 基準 (カット スコア) および schievement レベル記述子の完全なセットについては、英語能力評価ページ (http://www.oregon.gov/ode/educator-resources/assessment/Pages/English-Lnaguage-Proficiency) を参照してください。 aspx。

 

全体的な習熟度の判定:習熟度

*4 級レベルを達成できる熟練レベルの生徒は、英語で取り組んでいます。 ELPA の年次評価では、学生がリーディング、ライティング、リスニング、スピーキングの 4 つの分野のそれぞれでレベル 5 のいずれかのスコアを獲得することを意味します。

 

ドメイン - スコア - 達成レベル - 記述子

【読書-630-4-前期上級】

学年に応じたテキストを読むとき、レベル 4 の生徒は次のことに取り組んでいます。主なアイデアと、主なアイデアをサポートするいくつかの重要な詳細を決定する。 より複雑な質問に答える。 学術的および内容的な語彙の意味と、テキストの意味を理解するためにあまり一般的ではない単語や表現を理解する。 単語の構造が意味にどのように影響するかを理解する。

 

[ライティング-638-5-上級]

レベル 5 の生徒は、作文の際に次のことに取り組んでいます。プロンプトに関連する明確な意味を持つ複合文と複雑な文を比較する。 品詞を認識して歌う。 複雑な文法構造を正確に使用する。 意味を伝えるために言葉の選択を広げる。

 

【リスニング-633-5-上級】

レベル 5 の生徒は、話を聞いているときに次のことに取り組んでいます。 長い口頭発表から情報を特定し、収集し、順序付けすること。 複雑なストーリーや長いプレゼンテーションの要点を特定し、重要な詳細を再説明する。 高度な語彙の意味を判断する。 長い会話に基づいて結論を導き出し、比較を行います。

 

[スピーキング- 593- 4- 初期上級]

レベル 4 の生徒は、話すときに次のことに取り組んでいます。質問をしたり答えたりすることでディスカッションに参加する。 さまざまなトピックに関する短い口頭プレゼンテーションを行います。 アイデアを結び付けるために一時的な単語やリンク単語を使用してトピックを導入し、事実を提示します。 複合文の単語の選択と動詞の使用を拡大する。 さまざまなトピックについて意見や理由を表明します。